sobota, 17 grudnia 2016

Syrena 102 IST Models

Witam przedświątecznie wszystkich odwiedzających,
W dzisiejszym wpisie przedstawię model Syreny 102 firmy IST Models. Na tę Syrenkę już jakiś czas polowałem na allegro, jednak tak jak wiele ciekawych ISTów nie jest już dostępna w sklepach w Polsce. W związku z tym moja skarpeta przyjechała z... Petersburga. Tak, tak z samego serca Rosji, nie pomyliłem się. Jedynie na wschodzie można dostać takie modele ISTa jak Tarpan, Syrena, Żuk, Warszawa itp., które po prostu nie są dostępne w Polsce (pozostaje polowanie na serwisach aukcyjnych). Miniaturka prezentuję się oczywiście najlepiej ze wszystkich modeli syren w skali 1/43. Od innych różni ją wiele drobnych, ale dodających smaku szczegółów np. fototrawione wycieraczki i detale (ozdobne chromowane napisy Syrena 102), kolorowe wnętrze, kalkomanie prędkościomierza i wskaźników itp. Jednak zacznijmy (jak zwykle) od bryły i lakieru. Syrena jest pomalowana na piękny kolor dojrzałej pomarańczy oraz wpadający w żółć krem. Lakier jest odpowiednio wyważony. Tak jak we wszystkich ISTach oczywiście pomalowano uszczelki wszystkich szyb. Warto bliżej przyjrzeć się wnętrzu, ponieważ jest ono wykonane wyśmienicie. Fotele zabarwiono na kolory karoserii. Także i deskę rozdzielczą ładnie dopracowano. Położono kremowy lakier, a nad prędkościomierzem namalowano srebrną linię ozdobną. Oczywiście na wskaźniki nałożono kalkomanie. Co bardzo mi się spodobało w tym modelu to fototrawione, chromowane, ozdobne napisy Syrena 102. Na kołach domalowano logo FSM, czego nie ma w tańszych odpowiednikach. Dużą przewagę nad gazetówkami ma przepięknie wykonany grill. Pochromowano ozdobne linie żeber i obramowanie grilla. Boki żeber zostały pomalowane na pomarańczowo, a głębia grilla została zaznaczona na czarno. Listwa progowa jest chromowana- nie jak w gazetówkach malowana srebrzanką. Podsumowując, jest to chyba jeden z najlepszych modeli polskich samochodów w skali 1/43 i naprawdę warto mieć go w swojej kolekcji. Przepaść dzieli go z modelem Kultowych Aut PRL.













6 komentarzy:

  1. Witaj Piotrze! Trafiłem tutaj z grupy Motoryzacja w miniaturze. Bardzo ciekawie piszesz, rzeczowo i na temat.
    Modelik mi się podoba, tak jak napisałeś, producent zadbał o sporą ilość szczegółów.

    Życzę wytrwałości, bo widzę, że dopiero zaczynasz blogowanie :)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Dziękuję za pochlebną opinię o mojej pisaninie;)

      Usuń
  2. Piękny samochodzik Piotrze;) mnie zaskoczyło logo fsm na dekielkach kół, świetny detal. Naturalnie wnętrze pewnie też prezentuje się genialnie. Sam chciałem ją kiedyś kupić, ale ciągle spada ona na dalszy plan;) dzięki Twojemu wpisowi wiem, że warto;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Jest mi bardzo miło, kiedy słyszę, że moje recenzje mogą się komuś przydać;)) A Syrenkę naprawdę warto kupić- jest to istny cukiereczek i wisienka na torcie:)

      Usuń