sobota, 7 stycznia 2017

Panhard Dyna Z IXO/ Altaya La Route Bleue

Witam wszystkich,
W dzisiejszym wpisie przedstawię modelik Panharda Dyny Z. Gdy pierwszy raz ujrzałem to auto przeglądając jakąś stronę z wrakami, od razu pomyślałem- muszę go mieć w 1/43. Przeszukałem internet, znalazłem kilku kandydatów do kupna. Nie ukrywam, że chyba najlepiej wykonana jest miniatura Vitesse, jednak ja sięgnąłem po model Altaya z francuskiej serii minidioramek La Route Bleue. Znalazłem go na Allegro, wylicytowałem za 60 złotych. Wysyłka się opóźniała, już zapomniałem o modeliku, aż tu nagle przyszedł listonosz z autkiem ukrytym w paczce. Było to około miesiąc po zakupie więc....Jednak przejdźmy do modelu. Tak jak wspominałem modelik został wydany we francuskiej serii La Route Bleue firmy Altaya. Dołączona była do niego podstawka- kawałek drogi, chodnik i restauracyjny stolik z figurkami. Na pierwszy rzut oka modelik sprawia dobre wrażenie. Piękny, szary lakier położono dość cienką warstwą (chociaż na zdjęciach tak nie wygląda). Pomalowano uszczelki tylnej i przedniej szyby. Na masce i klapie bagażnika umieszczono srebrny tampodruk z nazwą firmy- Panhard. Tylne światła i kierunkowskazy niestety odlano razem z karoserią. Ładnie prezentują się chromy- zderzaki i kołpaki kół. Ciekawie wyglądają same koła- nie są całe pomalowano chromem, reszta poza kołpakami jest srebrna. Srebrzanką zaznaczono listwy boczne i ramki okien. Najbardziej charakterystyczny element Panharda Dyny Z- maskę-dobrze odtworzono. Niestety nie pomalowano głębi gilla- jest to prosty element (czarna szparka), a poprawił by wygląd modelu. Lampy odlano z jasnożółtego plastiku- tak jak w prawdziwych francuskich autach. Jednym z ładniejszych elementów modelu jest wnętrze. Pomalowano je na jasnobeżowy kolor. Na tablicy przyrządów naklejono kalkomanię. Ogólnie model robi dobre wrażenie- polecam szczególnie wielbicielom aut francuskich.














2 komentarze:

  1. Panhard ma w sobie coś, co mnie drażni;) nie wiem dlaczego ale są takie auta, które choć ciekawe i ładne działają na mnie w ten własnie sposób. Model sam w sobie bardzo ładny i sądzę, że wybierając Altayę, wybrałeś lepiej niż Vitesse;)

    OdpowiedzUsuń