czwartek, 1 sierpnia 2019

International Harvester Emeryville DCOF-405 IXO

Witajcie wszyscy! Dzisiaj pokażę Wam model amerykańskiego ciągnika siodłowego w wykonaniu... oczywiście nikogo innego jak chińskiej wytwórni IXO, ponieważ aktualnie jedynie ona oferuje modele ciężarówek z USA w 1:43, które nie kosztują krocia. Miniatura nie zachwyca ogromnym bogactwem detali, jednak jej obecność w kolekcji sprawiła mi sporo radości. Ale teraz pora na krótki rys historyczny przedstawiający oryginalny pojazd.






W 1957 roku International Harvester włączył do oferty zupełnie nową serię ciężarówek z odchylaną kabiną nad silnikiem, były to modele mające zastąpić przestarzałą linię COE. Starano się, aby szoferka znajdowała się jak najwyżej, tak aby swobodnie mieściły się pod nią ogromne silniki diesla oraz dostosowane do nich chłodnice. Z zewnątrz ciężarówka wyróżniała się dużymi okrągłymi reflektorami (w roczniku 1959 według ówczesnej mody wprowadzono podwójne, jednak już w 1960 zrezygnowano z nich i przywrócono poprzednią wersję) oraz ogromnym, chromowanym grillem. Podstawowymi jednostkami napędowymi były motory V6 o pojemności 11 L oraz  mocy 180 KM, za dopłatą montowano 14- litrowe  V8 o mocy 335 KM. Począwszy od wprowadzenia modelu na rynek, przez kolejne cztery lata ciężarówka stała się bestsellerem sprzedażowym International Harvetser utrzymując pierwszą pozycję wśród najchętniej kupowanych ciężarówek w stanach. Jako ciekawostkę dodam, iż ten truck był często wykorzystywany w różnego rodzaju produkcjach kinowych i telewizyjnych, wystąpił m.in. w kultowym ,,Konwoju", serialu kryminalnym Starsky i Hutch czy filmie ,,The Gateway" z 72'.






Wierni czytelnicy wiedzą, w jakim kraju zwykle uzupełniam swoją kolekcję, jednak tym razem model trafił do mnie konwencjonalną metodą- zakupiłem go w jednym z polskich sklepów. Odkąd producent pokazał na swoim Instagramie zapowiedź owej ciężarówki, z niecierpliwością wyczekiwałem momentu ukazania się jej w sprzedaży. Gdy wreszcie ujrzałem tego IH w zakładce nowości nie namyślałem się zbyt długo i praktycznie od razu go zamówiłem. Na drugi dzień miałem go już w rękach. Tak jak widać w tytule posta, model wyprodukowała chińska firma IXO, znana z przeciętnej jakości i czasem kiepskiego montażu. Na szczęście mój egzemplarz, poza jednym ,,babolem", pozbawiony jest jakichkolwiek wad. Ramę oraz koła ładnie i równo pomalowano, tak samo jak kabinę. Tak, szoferka prezentuje się wyśmienicie w swoim metalicznym błękicie pokrytym białymi paskami tampodruku. Chromy również wyglądają porządnie, nie posiadają skaz czy zmatowień. Ciekawym, dodającym realizmu elementem są tablice rejestracyjne umiejscowione na przednim zderzaku. Szczerze Wam powiem, iż nie mam pojęcia w jakim celu stosowano aż tyle tablic na jednym pojeździe. Jeśli macie taką informację, napiszcie w komentarzu, będę wdzięczny. A teraz napiszę o tym jednym ,,ale" w ogólnym odbiorze modelika. Otóż za kabiną kierowcy umiejscowiono pewien rodzaj kraty chroniący szoferkę przed ładunkiem- jeden z jej ,,prętów" był pęknięty. Wiem, czepiam się, jednak aby nie było widać tej wady, na kracie zamocowałem kawałek łańcucha, który nie dość że zamaskuje pęknięcie, to ponadto doda realizmu miniaturce. Koniec gadania, proszę, oto zdjęcia:














*Oświadczam, iż użyte w poście zdjęcia prawdziwego samochodu nie są mojego autorstwa i zostały umieszczone wyłącznie w celach informacyjnych. 






4 komentarze:

  1. Muy lindo camion, parece tener unos detalles exquisitos realmente.

    saludos!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotrze muszę przyznać, że model tej ciężarówki jest poprstu imponujący. Podoba mi się w nim wszystko - detale, kolorystyka, poziom montażu. świetnie prezentuje się w Twoim "garażu" ;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tremendo camión yankee; me encanta ese radiador delantero tan grande. Y las trompetas de las bocinas sobre la cabina.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę pomimo niedoskonałości, o których wspominasz :D
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń